Zgodnie z Ustawą z dnia 21 kwietnia 2005 t. o opłatach abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych pobiera się opłaty abonamentowe. Odbiorniki radiofoniczne i telewizyjne podlegają, dla celów pobierania opłat abonamentowych za ich używanie, zarejestrowaniu w placówkach pocztowych operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe. Po zakończeniu użytkowania odbiornika w lokalu powinna z kolei Pani wyrejestrować odbiornik z pod przedmiotowego adresu.
[wazne]W chwili obecnej powinna Pani niezwłocznie dokonać wyrejestrowania odbiornika z datą faktycznego zaprzestania korzystania z niego oraz opisać zaistniałą sytuację i wysłać informację do jednostki z jakiej otrzymała Pani upomnienie.[/wazne]
Jeżeli pomimo tego Poczta Polska zdecyduje się na ściągnięcie należności w postępowaniu egzekucyjnym to po otrzymaniu zawiadomienia o tym fakcie należy wnieść zarzuty. Zgodnie z art. 15 Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji egzekucja administracyjna może być wszczęta po upływie siedmiu dni od dnia doręczenia zobowiązanemu pisemnego upomnienia, zawierającego wezwanie do wykonania obowiązku, z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego.
Zgodnie z przepisem art. 33 Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, zobowiązany może wnieść zarzuty w sprawie prowadzenia egzekucji administracyjnej, przy czym podstawą zarzutu mogą być wyłącznie okoliczności (przesłanki) wymienione w tym przepisie (w punktach 1 – 10). Zarzuty zgłaszane są w trakcie postępowania egzekucyjnego rozpatrywane są przez organ egzekucyjny, przy czym w myśl art. 34§1 Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, zarzuty zgłoszone na podstawie art. 33 punkt 1-7, 9 i 10, organ egzekucyjny rozpatruje po uzyskaniu stanowiska wierzyciela w zakresie zgłoszonych zarzutów, przy czym na postanowienie w sprawie stanowiska wierzyciela przysługuje zażalenie (art. 34§4 wymienionej ustawy).
[wazne]Jedną z podstaw zarzutów w postępowaniu egzekucyjnym w administracji jest nieistnienie obowiązku – właśnie przedmiotowy zarzut powinna Pani podnieść w przypadku wszczęcia egzekucji przez Pocztę Polską. [/wazne]
Proszę jednak pamiętać, iż podnosząc zarzuty określone w art. 33 pkt 1 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, zobowiązany powinien przedstawić dowody potwierdzające, że obowiązek nie istnieje, ponieważ nigdy nie powstał, albo wprawdzie powstał, ale wygasł z powodu wykonania lub z innych przyczyn wynikających wprost z przepisów prawa lub czynności prawnych.